DE HERKOMST VAN ONZE PRODUCTEN

De relatie met onze leveranciers, welke fabrikanten we selecteren en hoe we met onze partners samenwerken, is cruciaal voor het behalen van onze doelstellingen op het gebied van duurzaamheid. Lees hier op de pagina Rapportages & Memberships meer over. Onze Ethical Code of Conduct biedt belangrijke richtlijnen voor de wijze waarop we met leveranciers werken.

De productie van onze artikelen besteden we uit aan zorgvuldig geselecteerde externe fabrikanten. Wij richten ons op het leveren van kwaliteit, waarde en consistente producten.

De relatie met onze leveranciers, welke fabrikanten we selecteren en hoe we met onze partners samenwerken, is cruciaal voor het behalen van onze doelstellingen op het gebied van duurzaamheid. Lees hier op de pagina Reports & Memberships meer over. Onze Ethical Code of Conduct biedt belangrijke richtlijnen voor de wijze waarop we met leveranciers werken.

De productie van onze artikelen besteden we uit aan zorgvuldig geselecteerde externe fabrikanten. Wij richten ons op het leveren van kwaliteit, waarde en consistente producten.

DE ZES PRINCIPES VAN ONZE SOURCING STRATEGIE

In het jaar dat wij afsloten op 31 januari 2018, is het grootste deel van onze producten (ongeveer 95%) in Azië ingekocht, waarbij circa 53% afkomstig was uit landen met een vrijgesteld of verlaagd belastingtarief. De overige producten zijn vervaardigd in Europa. Hoewel we altijd openstaan voor nieuwe ideeën en inkoopmogelijkheden, zijn we nu vooral gefocust op het uitbouwen van duurzame win-win-relaties met onze huidige leveranciers.

Onze inkoopstrategie is gebaseerd op zes principes: continuïteit van de levering, optimalisering van de inkooproutes, minimalisering van onzekerheden en risico’s, KPI’s voor leveranciers, doorlopende prijsonderhandelingen en maatschappelijke en ethische compliance.

DE ZES PRINCIPES VAN ONZE SOURCING STRATEGIE

In het jaar dat wij afsloten op 31 januari 2018, is het grootste deel van onze producten (ongeveer 95%) in Azië ingekocht, waarbij circa 53% afkomstig was uit landen met een vrijgesteld of verlaagd belastingtarief. De overige producten zijn vervaardigd in Europa. Hoewel we altijd openstaan voor nieuwe ideeën en inkoopmogelijkheden, zijn we nu vooral gefocust op het uitbouwen van duurzame win-win-relaties met onze huidige leveranciers.

Onze inkoopstrategie is gebaseerd op zes principes: continuïteit van de levering, optimalisering van de inkooproutes, minimalisering van onzekerheden en risico’s, KPI’s voor leveranciers, doorlopende prijsonderhandelingen en maatschappelijke en ethische compliance.

GOEDKEURING VAN EEN LEVERANCIER VOORDAT WE SAMENWERKEN

Voordat we met nieuwe leverancier en/of fabriek samenwerken, vindt een stapsgewijze beoordeling plaats. Dit houdt ons partnerbestand beheersbaar en vermindert kwaliteits- en maatschappelijke compliance risico’s. Ons team mag geen Hunkemöller orders plaatsen bij ongeautoriseerde leveranciers of fabrieken. Wij weten dat we samen meer bereiken. Daarom streven we ernaar onze leveranciers tijdens dit proces zoveel mogelijk te ondersteunen.

Alle goedgekeurde leveranciers hebben toegang tot onze online leveranciershandleiding.

Elke productielocatie krijgt een score, variërend van A tot E. A is de hoogst mogelijke score en E betekent dat binnen deze locatie belangrijke constateringen onmiddellijke actie vereisen. De scorekaart bevat gedetailleerde informatie per locatie, met betrekking tot o.a. lonen, werktijden en veiligheid. Scoort een locatie een C of lager, dan is deze verplicht om binnen een afgesproken termijn een ‘Corrective Action Plan’ (CAP) in te dienen.

GOEDKEURING VAN EEN LEVERANCIER VOORDAT WE SAMENWERKEN

Voordat we met nieuwe leverancier en/of fabriek samenwerken, vindt een stapsgewijze beoordeling plaats. Dit houdt ons partnerbestand beheersbaar en vermindert kwaliteits- en maatschappelijke compliance risico’s. Ons team mag geen Hunkemöller orders plaatsen bij ongeautoriseerde leveranciers of fabrieken. Wij weten dat we samen meer bereiken. Daarom streven we ernaar onze leveranciers tijdens dit proces zoveel mogelijk te ondersteunen. Alle goedgekeurde leveranciers hebben toegang tot onze online leveranciershandleiding.

Elke productielocatie krijgt een score, variërend van A tot E. A is de hoogst mogelijke score en E betekent dat binnen deze locatie belangrijke constateringen onmiddellijke actie vereisen. De scorekaart bevat gedetailleerde informatie per locatie, met betrekking tot o.a. lonen, werktijden en veiligheid. Scoort een locatie een C of lager, dan is deze verplicht om binnen een afgesproken termijn een ‘Corrective Action Plan’ (CAP) in te dienen.

Collaboration is key for success.