DIVERSITEIT & INCLUSIE

Diversiteit en inclusie zijn nog nooit zo belangrijk geweest voor ons merk. Onze belofte is zowel intern als extern; hoe we wereldwijd werven voor een merk met een internationale klantenkring en hoe we onze marketing vormgeven om de missie ‘elke vrouw haar mooiste zelf’ te realiseren. Wat en hoe: Wij erkennen dat diversiteit betrekking heeft op hoe ons team en onze marketing eruitzien en inclusie inhoudt dat iedereen daadwerkelijk betrokken is bij wat we doen.

INCLUSIVITEIT IN ONZE TEAMS

Om te kunnen groeien hebben we mensen nodig die onze klanten over de hele wereld inspireren. Wij geloven dat inclusiviteit de sleutel is tot echte creativiteit en innovatie. Daarom werken op ons hoofdkantoor 26 verschillende nationaliteiten elke dag samen in een inclusieve en respectvolle omgeving. Verschillen in geloof, afkomst en persoonlijke ervaringen maken dat wij met elkaar onze klanten, collega’s en de wereld beter begrijpen. Om ervoor te zorgen dat ons team zo inclusief mogelijk is, hebben we een werkgroep Inclusiviteit opgericht die zich inzet om ervoor te zorgen dat vrouwen van alle etniciteiten, lichaamsgroottes en vaardigheidsniveaus worden gezien en gehoord binnen de organisatie, en in hoe we onszelf presenteren aan de wereld. De werkgroep werkt er ook aan om ervoor te zorgen dat ons rekruteringsproces inclusief en eerlijk is.

Bekijk onze vacatures

INCLUSIVITEIT IN ONZE TEAMS

Om te kunnen groeien hebben we mensen nodig die onze klanten over de hele wereld inspireren. Wij geloven dat inclusiviteit de sleutel is tot echte creativiteit en innovatie. Daarom werken op ons hoofdkantoor 26 verschillende nationaliteiten elke dag samen in een inclusieve en respectvolle omgeving. Verschillen in geloof, afkomst en persoonlijke ervaringen maken dat wij met elkaar onze klanten, collega’s en de wereld beter begrijpen. Om ervoor te zorgen dat ons team zo inclusief mogelijk is, hebben we een werkgroep Inclusiviteit opgericht die zich inzet om ervoor te zorgen dat vrouwen van alle etniciteiten, lichaamsgroottes en vaardigheidsniveaus worden gezien en gehoord binnen de organisatie, en in hoe we onszelf presenteren aan de wereld. De werkgroep werkt er ook aan om ervoor te zorgen dat ons rekruteringsproces inclusief en eerlijk is.

Bekijk onze vacatures

INCLUSIVITEIT IN ONZE MARKETING

Wij zijn van mening dat het laten zien en manifesteren van diversiteit in onze marketing zal bijdragen aan de realisatie van inclusie. Ons merk staat open voor iedereen en het is belangrijk dat, terwijl we deze reis voortzetten, onze communicatie en reclame deze belofte uitdragen. Onze werkgroep Inclusiviteit zet zich in om ervoor te zorgen dat vrouwen van alle etniciteiten, lichaamsgroottes en vaardigheidsniveaus worden opgenomen in campagneshoots, en dat deze vrouwen, bijvoorbeeld, op de juiste manier worden verzorgd met de juiste specialisten voor hun haar- en huidtinttype.

INCLUSIVITEIT IN ONZE MARKETING

Wij zijn van mening dat het laten zien en manifesteren van diversiteit in onze marketing zal bijdragen aan de realisatie van inclusie. Ons merk staat open voor iedereen en het is belangrijk dat, terwijl we deze reis voortzetten, onze communicatie en reclame deze belofte uitdragen. Onze werkgroep Inclusiviteit zet zich in om ervoor te zorgen dat vrouwen van alle etniciteiten, lichaamsgroottes en vaardigheidsniveaus worden opgenomen in campagneshoots, en dat deze vrouwen, bijvoorbeeld, op de juiste manier worden verzorgd met de juiste specialisten voor hun haar- en huidtinttype.

INCLUSIVITEIT IN PARTNERSHIPS: HKM X DUCKIE THOT

Voor najaar 2020 hebben we ervoor gekozen om samen te werken met het Soedanees-Australische topmodel Duckie Thot. Als zwarte vrouw is Duckie een krachtige woordvoerder van inclusiviteit en heeft ze ons merk en onze campagnestrategie helpen vormgeven. Na het begin van onze samenwerking in juli 2019, werd dit partnerschap nog relevanter naarmate de Black Lives Matter-beweging in 2020 momentum kreeg. Als zwarte vrouw werkzaam in de mode-industrie, bood Duckie een uniek en waardevol perspectief op hoe wij bij Hunkemöller onszelf konden uitdagen en onze inclusiviteitsstrategie nog verder kunnen uitwerken – zodat vrouwen van alle huidtinten zich gesterkt voelen om hun unieke karakter te omarmen en hun meest zelfverzekerde leven te leiden. Lees hier meer over de campagne en samenwerking met Duckie.

INCLUSIVITEIT IN PARTNERSHIPS: HKM X DUCKIE THOT

Voor najaar 2020 hebben we ervoor gekozen om samen te werken met het Soedanees-Australische topmodel Duckie Thot. Als zwarte vrouw is Duckie een krachtige woordvoerder van inclusiviteit en heeft ze ons merk en onze campagnestrategie helpen vormgeven. Na het begin van onze samenwerking in juli 2019, werd dit partnerschap nog relevanter naarmate de Black Lives Matter-beweging in 2020 momentum kreeg. Als zwarte vrouw werkzaam in de mode-industrie, bood Duckie een uniek en waardevol perspectief op hoe wij bij Hunkemöller onszelf konden uitdagen en onze inclusiviteitsstrategie nog verder kunnen uitwerken – zodat vrouwen van alle huidtinten zich gesterkt voelen om hun unieke karakter te omarmen en hun meest zelfverzekerde leven te leiden. Lees hier meer over de campagne en samenwerking met Duckie.

INCLUSIVITEIT IN DE GEMEENSCHAP ONDERSTEUNEN

In overleg met Duckie Thot hebben we een donatie gedaan aan de organisatie ENAR (European Network Against Racism). Onze sociale mediacampagne HKM X Duckie Thot zal rechtstreeks linken naar ENAR en onze volgers en fans van Duckie uitnodigen om betrokken te raken bij de beweging en te doneren. De ENAR-donaties (gedaan via HKM X Duckie Thot-campagne) gaan naar doelen en projecten die rechtstreeks verband houden met het empoweren van zwarte vrouwen.

Support ENAR here

INCLUSIVITEIT IN DE GEMEENSCHAP ONDERSTEUNEN

In overleg met Duckie Thot hebben we een donatie gedaan aan de organisatie ENAR (European Network Against Racism). Onze sociale mediacampagne HKM X Duckie Thot zal rechtstreeks linken naar ENAR en onze volgers en fans van Duckie uitnodigen om betrokken te raken bij de beweging en te doneren. De ENAR-donaties (gedaan via HKM X Duckie Thot-campagne) gaan naar doelen en projecten die rechtstreeks verband houden met het empoweren van zwarte vrouwen.

Support ENAR here

PRODUCT DIVERSITEIT

Wij vinden dat elke vrouw uniek, mooi en sexy is. Onze collecties geven de verschillende vrouwen waar wij voor ontwerpen goed weer. Diversiteit betekent het vieren van onze verschillen, maar ook dat er soms juist geen verschil is. Zo zijn onze artikelen in de meest uiteenlopende maten beschikbaar zijn en hebben alle maten gelijke prijzen. Om te zorgen dat artikelen iedere huidtint mooi uit laten komen, ontwikkelt ons designteam kleurenpaletten – wat mooi is bij de ene huidskleur is niet altijd mooi bij een andere huidskleur.

PRODUCT DIVERSITEIT

Wij vinden dat elke vrouw uniek, mooi en sexy is. Onze collecties geven de verschillende vrouwen waar wij voor ontwerpen goed weer. Diversiteit betekent het vieren van onze verschillen, maar ook dat er soms juist geen verschil is. Zo zijn onze artikelen in de meest uiteenlopende maten beschikbaar zijn en hebben alle maten gelijke prijzen. Om te zorgen dat artikelen iedere huidtint mooi uit laten komen, ontwikkelt ons designteam kleurenpaletten – wat mooi is bij de ene huidskleur is niet altijd mooi bij een andere huidskleur.

INCLUSIE – DIVERS DENKEN

Onze waarden zijn: Passionate, Inspiring, In-touch, Fun en Sexy. In 2020 hebben we Inclusion aan dit lijstje toegevoegd. Het was een grote reminder voor ons allemaal dat hoe divers onze cultuur of onze marketing ook is, inclusie alleen kan worden bereikt als we luisteren naar en reageren op iedereen die onderdeel uitmaakt van ons merk en hen waarderen.

INCLUSIE – DIVERS DENKEN

Onze waarden zijn: Passionate, Inspiring, In-touch, Fun en Sexy. In 2020 hebben we Inclusion aan dit lijstje toegevoegd. Het was een grote reminder voor ons allemaal dat hoe divers onze cultuur of onze marketing ook is, inclusie alleen kan worden bereikt als we luisteren naar en reageren op iedereen die onderdeel uitmaakt van ons merk en hen waarderen.